sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Kuinka Wicca on muuttanut minua



Olen ollut nyt hieman reilut neljä vuotta wiccan polulla, joten ajattelin että olisi hauska miettiä kuinka wicca on vaikuttanut elämääni. Olen muuttunut paljon sisältäpäin.

1. En ole koskaan yksin
Ennen wiccaan tutustumista olin usein yksinäinen ja koin olevani erilainen kuin muut. Wiccan myötä pystyin luomaan suhteen Jumalattareen ja Jumalaan. Löysin henkioppaani, ja ymmärsin etten koskaan todella ole yksin. 

2. Ymmärrän itse olevani vastuussa elämästäni
Saatoin syyttää muita ongelmistani, ja kuvittelin ihmisten olevan kohtalonsa orjia. Wicca kuitenkin korostaa yksilön vastuuta omasta elämästä ja valinnanvapautta. Hermetismiä opiskeltuani olen myös todella sisäistänyt sen voiman, joka ajatuksillamme on.


3. Olen parempi ihminen
Sen sijaan että arvostelisin muita, yritän nähdä jokaisessa ihmisessä osan Jumalallisesta voimasta. Uskon kolminkertaisuuden periaatteeseen, ja yritän olla tietoisesti satuttamatta ketään, ja jos pystyn auttamaan jotakuta, teen sen. 

4. Pidän parempaa huolta itsestäni
En ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen ihminen, joten itsestäni huolehtiminen ei ole ollut ensisijaista. Ymmärrän kuitenkin nyt, että oma kehonikin on arvokas, ja minun tulee kunnioittaa sitä. Olen oppinut värähtelyistä ja siitä mikä vaikutus syömällämme ruualla voi olla kehoomme ja ennen kaikkea mieleemme.

5. Olen itsevarmempi
Ennen pelkäsin monia asioita, ja olin epävarma itsestäni. Sittemmin olen oppinut luottamaan Jumalalliseen tahtoon, itseeni ja omiin taitoihini. Ikään kuin näkisin maailman kirkkaammin. Epävarmuuden hetkellä olen oppinut myös kuuntelemaan intuition ääntäni, jonka ennen jätin niin usein huomiotta. 

6. Olen kiitollinen
Kiitollinen on rakkauden lisäksi yksi tärkeimmistä asioista. Kiitollisuus nostaa värähtelyämme ja auttaa meitä houkuttelemaan elämäämme lisää positiivisia asioita. Aloitin lausumaan iltaisin kaikki asiat joista olin päivän mittaan ollut kiitollinen. Ensin oli vaikeaa keksiä edes kolmea kiitollisuuden aihetta, mutta yritin todella tuntea kiitollisuutta. Hyvin pian huomasin kuitenkin että elämääni tuli useampia asioita, joista olla kiitollinen. 

7. Luontosuhteeni on syventynyt
Metsä ei ole enää pelkkä kaunis paikka. Ymmärrän että kaikki on elollista. Meditoinnin kautta voin tuntea millaista on olla kivi, puu tai vaikkapa jänis. Olen oppinut elementeistä ja niiden kautta pitämään elämäni tasapainoisena. Olen myös oppinut kommunikoimaan aivan uudella tavalla lemmikkieni kanssa.

Haastan sinutkin, lukijani, kertomaan kuinka polkusi on muuttanut sinua!


2 kommenttia:

  1. Olen ollut tällä polulla vasta vuodenpäivät, mutta olen huomannut jo samanlaisia muutoksia itsessäni kuin sinä. Hermetismi oli ehkä yksi aiheista mihin paneuduin kunnolla alussa, se selitti aika paljon niitä asioita mitkä minua henkilökohtaosesti arveluttivat. Rauhallisuus on yksi asia minkä olen huomannut - sisäinen levottomuus on ei ole ehkä kadonnut mutta helpommin hallittavissa. Luotan nykyään siihen että "elämä kantaa". Olen suvaitsevaisempi ja harkitsen tarkemmin mitä sanon. Arjessa muistan olla läsnä niille joiden kanssa olen tekemisissä ja kiitollinen yhdessä vietetyistä hetkistä. Eikä tämä ole liiottelua vaan ihan tosi. Wiccaksi opiskeleminen on parantanut elämänlaatua tosi paljon ja uskon että tämä on vasta alkua. Vielä sellainen muutos että kyseenalaistan enemmän omaa ajattelua, siis vaikka asioista mitä tahdon ja tarvitsen; tahdonko oikeasti vai kuvittelenko vaan tahtovani (esim. Menestystä, materiaa..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vastauksestasi :) Ne muutokset joita voimme havaita itsessämme tällä polulla, kuvaavat hienosti Wiccan kaunista, elävää luonnetta.

      Poista