torstai 28. huhtikuuta 2016

Rukous Vihreälle miehelle



Llewellynin sapattisarjan Beltanen kirjassa on kivanoloinen rukous Vihreälle miehelle. Käveltyäni metsässä inspiroiduin kirjoittamaan oman versioni rukouksesta. Se sopii niin ikään hyvin osaksi Beltanen rituaalia tai muuten vain lausutuksi rukoukseksi. Muistathan myös viime vuonna kirjoittamani Vihreämies meditaation, pääset sinne tästä.

Hyvää Beltanea kaikille!



Rukous Vihreälle miehelle



Mahtava Vihreä Mies, Metsiemme Kuningas,
puiden henki ja kasvien ravinto,
kivien suojelija ja soiden henkäys.
Vihreä Mies, kuule kutsuni!
Olen vain taimi lehdossasi.
Suojele minua kuten suojelet metsiä,
ja täytä minut vehreällä elinvoimallasi.
Tee minusta vahva, auta minua kukoistamaan!
Anna auringon lämmittää minua
ja maan ravita juuriani,
tee minusta osa kukoistustasi.
Oi Vihreä Mies, Metsiemme Kuningas,
kuule kun rukoilen sinua!
Sinussa on elinvoima ja vehreys.
Anna minulle, taimellesi,
metsiesi lapselle,
osa rikkauksistasi,
osa vehreydestäsi ja osa elinvoimastasi,
sillä sinä olet sydämessäni.
Vihreä Mies, rakkain Metsiemme Suojelija,
ole siunattu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti